Project Description

Ediția a 4-a 2020 – ”Pandemix”

Obiective:

  • Construirea unui cadru securizat pentru familiarizarea cu specificul activităților din perioada pandemiei;
  • Dezvoltarea abilităților personale ale copiilor, cu precădere abilitățile de comunicare, întrajutorare, rezolvare de conflicte, gestionarea emoțiilor negative, etc.
  • Cultivarea și promovarea unui stil de viață sănătos prin mișcare, igienă și alimentație sănătoasă

Programul zilei:

  • Prezentare reguli pentru prevenirea contaminării cu SARS COV 2

  • Înviorarea

  • Jocuri icebreaking

  • Activitatea principală

  • Gustarea

  • Jocuri de grup

  • Rămas bun

Descrierea activităților principale

Dezvoltare personală (Emoții în natură, Copacul cu emoții, Borcanul cu emoții, Cine sunt eu?)

  • Copiii au fost împărțiți în grupe mici, de câte 4/5 persoane, participând astfel la activitățile din săptamâna respectivă, Săptămâna emoțiilor. În cadrul acestei activități copiii au avut posibilitatea de a-și exprima emoțiile avute în perioada pandemiei, dar și alte emoții pe care le simt în orice context. Activitățile s-au desfășurat în aer liber, în natură unde copiii au avut posibilitatea de a găsi diferite elemente pe care să le asocieze cu stările/emoțiile pe care le simt. Tot în cadrul acestei săptămâni, copiii și-au realizat un orar zilnic, numindu-l ”Imaginea zilelor de vacanță organizată”.

Digitalizarea

  • Copiii au avut ocazia ca în această săptămână să acumuleze noi cunoștinte în domeniul tehnologiei. Au fost instruiți cum să inițieze o întâlnire pe ZOOM, să comunice pe rețelele de socializare, să redacteze documente, etc. Au jucat online jocuri de cultură generală, de gestionare a furiei, etc.

Săptămâna creativității

  • În această săptămână copiii au realizat diverse obiecte folosindu-se de abilitățile și imaginația lor. Au realizat căsuțe pentru păsărele, pe care apoi le-au pictat, decorat și le-au asezat în copaci; au realizat brațări pentru cel mai bun prieten și au decorat borcane/cutii care pot fi folosite ca suport pentru pixuri, vază pentru flori, etc.

Săptămâna meseriilor

  • Această activitate are scopul de a ajuta copiii să înțeleagă ce presupune meseria pe care ei și-o doresc pe viitor. Copiii au realizat, în funcție de meseriile pe care și le-au ales, coafuri, picturi, castel pentru prințese, rochii pentru păpuși, au făcut macheta unei case și au amenajat curtea, au construit mașini și le-au identificat părțile componente și ce riscuri sunt în cazul defectării unei piese, au realizat buchete de flori.

Săptămâna financiară

  • În cadrul acestei activități copiii au învățat despre importanța și beneficiile unui loc de muncă, cum să economisească banii, realizând pușculițe ca mijloc de economisire, cum să cheltuie, în funcție de priorități.

Săptămâna sănătății

  • În această săptămână, fiecare copil și-a realizat o ”schemă” a rutinei zilnice de servire a meselor principale: mic dejun, prânz, cină, și a gustărilor dintre mese. Au învățat care sunt vitaminele pe care le furnizează fiecare aliment, cum pot fi pregătite alimentele pentru a nu-și pierde din proprietăți, au aflat care sunt alimentele care pot dăuna dacă sunt folosite în exces, etc. Tot în cadrul acestei activități am discutat despre sănătatea mediului, am făcut activități de ecologizare, am petrecut timp în natură făcând inventarul beneficiilor oferite de natură și vorbind despre cât este de important să o ocrotim. Copiii au aflat cu ajutorul aplicației Plantscan cum pot fi utilizate plantele, ce beneficii pot oferi, zonele unde pot fi cultivate, etc.

Ediția a 3-a – 2019

YANA înseamnă că Nu Ești Singur.

Onoare, disciplină, grijă pentru ceilalți și competiție sănătoasă sunt doar câteva dintre lucrurile pe care copiii din centrele de zi ale Fundației YANA le-au dobândit în zilele de poveste ale proiectului Școala de Vară. Partenerii proiectului au fost numeroși, persoane fizice și instituții, iar copiii de la Școala de Vară au simțit din plin acest lucru. Au experimentat că Învățarea este peste tot, că ea se face constant și cu multă libertate, pasiune și, mai ales, Împreună.

Școala de Vară 2019 le-a propus copiilor aflați în situații de risc din comuna Nicolae Bălcescu și comuna Mărgineni o poveste captivantă cu tema „Cavaleri și domnițe”. Specialiștii centrelor de zi, împreună cu voluntari și cercetași ai Centrului Local din comună, i-au introdus pe copii în perioada Evului Mediu cu activități educative și aventuri outdoor.

Prin intermediul jocului, copiii au dezvoltat abilități psiho-fizice și socio-emoționale, iar atelierele de lucru, create pentru întărirea deprinderilor de viață independentă, au avut rolul de a sădi în copii interesul pentru cunoaștere și simțul estetic. Atracția principală a fost Turnirul Centrelor, o tradiție care reunește copiii din toate centrele fundației într-o antrenantă competiție între echipe.

Pentru creșterea încrederii în sine, copiii au ieșit în sat, rezolvând provocări menite să stimuleze interacțiunea socială, au participat la diverse ieșiri tematice în orașul Bacău, iar activitățile în pădure s-au transformat în ateliere practice de supraviețuire.

Bucuria și entuziasmul constant al copiilor sunt confirmarea faptului că împreună le e bine, că schimbările se fac cu pași mici și siguri. Copiii au învățat prin joc, într-un mediu în care s-au simțit în siguranță, ce înseamnă spiritul de echipă, toleranța și exprimarea sănătoasă a emoțiilor, de orice fel ar fi ele.